אני מדבר הרבה על אנטי פאטרנס בוורדפרס. אחד מהאנטי פאטרנס המטרידים ביותר הוא העובדה שוורדפרס מעודדים להכניס לדאטהבייס שדות שמעורב בהם מארקאפ HTML, שורטקודים עם לוגיקה וכל מיני מרעין בישין אחרים. כך קורות הרבה יותר תקלות, והמפתח התמים צריך להיות מוטרד הרבה יותר פעמים, הלקוח לא תופס את זה כהטרדות ורק הופך מתוסכל יותר ומהר מאוד מתפתחת איבה בין הצדדים. ולכן: הכלל הראשון: לנטרל עורכי ויזואליים ולהמנע מאנטי פאטרנס כאלה, להגביל את הלקוח ואת האינפוט שלו. אם אין מקום לטעויות, אין טעויות.

נשאלת השאלה: איך ניתן לעבוד ללא עורך ויזואלי, הלקוח בסופו של דבר הוא זה שיזין את התכנים, וזה מקל עליו? אז שילמד HTML. אם מסבירים לו יפה, הוא יבין. אתה עובד לא בוורד, אלא בעורך שמדמה כאילו אתה בוורד כשבפועל יש HTML. אם אתה לא יודע HTML, ותתקל במוזרויות, חשוד בעצמך ובעורך הויזואלי לפני שאתה חושד במישהו אחר. כך תפנה אלי, הספק, פחות, ואדרוש פחות דמי טרחה. לקוח ממושמע אכן יטריד את המפתח פחות, לקוח מפונק ישתגע מזה שלפעמים הפוסטים שלו נראים נוראיים כי הם עטופים בכל מיני span.

אבל הי, לא נתחיל ללמד עכשיו כל בעל עסק קטן HTML. אז א', אני חושב שהגענו לשלב של אוריינות בסיסית, ולדעתי בעידן הווב כל אחד חייב לדעת מעט, אם לא מעט מאוד, HTML. אבל תעזבו אוריינות או לא, אני רואה חובה בארגז כלים של כל עורך תוכן, לדעת HTML ברמה בסיסית. זה המדד לערך המוסף של עורך תוכן. היום מגדירים את זה וובמאסטר, את מי שמנהל את התוכן באתרים. אם לא HTML אז מה הקשר לווב?

בכל מקרה, לקוחות קטנים, בדרך כלל אין להם תקציב לעורכי תוכן מקצועיים, והם נאלצים לעבוד עם עורך ויזואלי. אין בעיה, שיעבדו. גם לי אין כסף לשלם למתדלק אז אני מתדלק בשירות עצמי. ואין לי כסף לשלם למלצר אז אני הולך לארומה. לפעמים אין לי גם כסף לשלם לארומה אז אני עושה אוכל בבית. ולפעמים אין לי כסף לאוטו אז אני הולך ברגל. אבל ללכת ברגל לעומת לתדלק באמצעות איש מקצוע מנוסה זה הבדל של שמיים וארץ.

וללקוחות כאלה אני יכול לומר. קנית בזול שילמת ביוקר. מכרת בזול, הרווחת כלום. לא כולם קופיקס. וורדפרס היה אמור להיות הקופיקס של המערכות לניהול תוכן, תקורה נמוכה ואתר עובד בתוך יומיים. בפועל, יש אתר עובד בתוך יומיים עם אלף ואחד בורות כרויים ומועדים לנפילה, שלסתום אותם זה בסך הכל די קל. יחלקו עלי אלה שאומרים שזה לא קל, אבל אני יודע. פרוייקטים של CMS זולים כי מפתח לוקח סכום נמוך יותר, כי או שהוא פחות מדי מנוסה ואז כורה לעצמו בורות כאלה, או שהנזק הכספי ללקוח לא גדול עד כדי כך, שגם כשהוא מטריד את המתכנת המון פעמים, הוא משלם מעט מאוד. אם הוא היה משלם הרבה, הוא היה נמנע. אם היה גם משלם הרבה וגם רואה שב-CMS, וורדפרס, נניח, יש הרבה תקלות, היה נמנע מוורדפרס. זה מין מעגל קסמים כזה. אז גם לנו בוני האתרים וגם ללקוחות, זה WIN/WIN. אם נשכיל למנוע מהלקוח נפילות כאלה, נרוויח נטו יותר לשעה. אילו נשכיל למנוע מהלקוחות נפילות כאלה, נחסוך ממנו הוצאות מיותרות על אזעקת אמבולנסים כשכל מה שצריך זה לשים יוד.

אז אנא, לזכור: כשמדובר ב-UI, אני בעד לא להשתמש בעורך ויזואלי. אכן, פוגע ב-UX, אבל שכלול של ה-UI הוא הכנסה למשוואה של מין קופסה שחורה ולא ברורה. אם אין ברירה, אז אין ברירה. אם יש, עדיף להשקיע את השעתיים של ללמד את הלקוח HTML או פשוט לשלוח אותו לקורס למתחילים ב-w3schools, ואפילו בתשלום של 50 ש"ח ב-Udemy. אלה אותם 50 ש"ח שתחסכו לעצמכם כשתוטרדו שוב ושוב בגלל שטויות של span מיותרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *