Fake Scrum

קטגוריה:בלוג
תגיות:אג'ייל

חברות חושבות שאם הן ישתמשו בטרמינולוגיה של סקראם התפוקה שלהם תשתפר באורח פלא. ככל שתקצרו את סבב הפיתוח, ככל שתתנו לצוות להנחות את עצמו, כך ייטב. ככל שתקיימו בכל בוקר "פגישת סטנד אפ", הכל יסתדר. וכך יותר ויותר פרוייקטים עובדים בפייק סקראם, פיתוח זריז מזויף, ללא כללים, עם יותר לחץ, עם מינימום ארגון ומינימום הקפדה על עקרונות פיתוח – ונכשלים.

אני בכלל לא מתפלא. אג'ייל בשבילם, ובכלל בשוק, היא באז וורד ולא יותר. מה שהם לא מבינים זה שאג'ייל היא תפיסת עולם ולא סיסמא. הווה אומר, אם לא תעבדו לפי העקרונות, אם לא תכבדו את הקוד ואחד את השני, אם לא תשימו את האנשים שקוראים את הקוד לפני המחשב שקורא את הקוד – אנשים שמתרגשים, כועסים, סופגים ונוטרים, מתכנתים, לא רק לקוחות – שום דבר לא יילך.

צריך להבין שהלקוח אף פעם לא יהיה שמח, תפקידו הוא להיות רטנוני. סקראם (ויותר מזה, CI/CD) לא נועד להפוך את הלקוח לשמח יותר כפי שנהוג לשווק אותו. האתגר בסקראם הוא להנמיך את האש, אבל מצד שני להפוך את מה שתלוי בכם, הספק, את הצורה שבה אתם קולטים את המהלומות מהלקוח, למשהו רך ונעים יותר. סקראם הוא בולם זעזועים, אם תהפכו אותו לזעזוע בפני עצמו, שום דבר לא יעזור לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *